عدم معرفی مناسب ظرفیت های اقتصادی و تجاری خوزستان یکی از موانع گسترش هر چه بیشتر بازرگانی در این استان است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی خرمشهر؛ هیئتی متشکل از مدیران امور بندری و شرکت های خصوصی و لجستیکی بندر امام خمینی (ره) با حضور در خرمشهر با مدیران اتاق بازرگانی این شهرستان دیدار نمودند.

دبیر کل اتاق خرمشهر در تبیین این دیدار بیان نمود: استان خوزستان ظرفیت های نادری در زمینه های تجاری، صنعتی، لجستیکی و کشاورزی دارد ه تاانون به طور کامل مورد استفاده قرار نگرفته است.

کامران مالکیان افزود: استانی که قریب به ۱۸ درصد از تولید ناخالص ملی و رتبه دوم کشور در درآمد سرانه ملی را داراست، توان وظرفیتی بزرگ در اقتصاد کشور به شمار میرود. این در حالی است که توان و ظرفیت بالقوه این استان در زمینه های مختلف اقتصادی به طور کامل و گسترده ای فعال نشده اند.

ایشان بیان کرد: وجود بخش مهمی از بندرگاه های مهم تجاری کشور شامل بندر امام خمینی (ره) و بندر خرمشهر از ظرفیت های بازرگانی استان خوزستان است که با وجود تلاش های صورت گرفته به طور مناسب بازرگانان کشور معرفی نشده اند.

مالکیان بیان کرد: بندرگاه خرمشهر و بندر امام خمینی (ره)، از دیرباز بار اصلی تجارت کشور را بر دوش میکشیدند که به واسطه جنگ تحمیلی این حجم از تجارت جهانی به بنادر دیگر کشور گسیل شد. اکنون هم با وجود ظرفیت های عظیم این دو بندر همچون ظرفیت تخلیه و بارگیری ۶۰ میلیون تن کالا در سال در بندر امام خمینی و ۲۰ اسکله حجیم در بندر خرمشهر و امکان ترانزیت چند وجهی آن، باید زمینه مناسب از سوی مدیران استانی و اتاق های بازرگانی جهت معرفی و شناساندن توان و ظرفیت بالای این بنادر در توسعه تجارت کشور فراهم گردد.

دبیر اتاق خرمشهر ضمن تقدیر از حضور مدیران بندر امام خمینی در خرمشهر جهت معرفی توان این بندر بیان کرد: در زمان مدیریت جدید بندر امام خمینی (ر) سه دیدار و نشست رو در رو و تخصصی با اتاق خرمشهر صورت گرفته که با این ویکرد مثبت و دید وسیع می توان به افزایش حجم عملیات تجاری در این بندر امیدوار بود.

وی بر آمادگی اتاق خرمشهر بر معرفی هر چه بیشتر این بندر به فعالان اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: وجود منطقه آزاد اروند، همجواری کشور عراق، امکان بهره بردن از ترانزیت غیر مستقیم کالا از بنادر ام القصر و فاو، نزدیکی به مرکز کشور نسبت به دیگر بنادر جنوب و زیرساخت مناسب همگی میتوانند اهرمی در تسریع حرکت توسعه ی حمل و نقل و بازرگانی کالاهای تجاری از بنادر استان خوزستان باشد.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ