مرز مشترک صفوان میان کشور عراق و کویت و فاصله نزدیک آن به مرز بین المللی شلمچه، امکان ترانزیت ارزان و سریع کالاهای صادراتی ایران به کویت را فراهم میکند.

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر با اعلام خبر موافقت دولت عراق به ترانزیت کالاهای صادراتی ایران از مرز شلمچه به مقصد دیگر کشورها اعلام کرد: اتاق بازرگانی خرمشهر در دو سال اخیر با پیگیری و مکاتبات متعدد، خواستار اخذ امتیاز ترانزیت کالاهای صادراتی به مقصد کشور کویت از طریق مرز زمینی شلمچه بود که بالاخره پس از تداوم این پیگیری ها، موافقت لازم با این درخواست اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرمشهر ؛ هانی فیصلی افزود: مرز مشترک صفوان میان کشور عراق و کویت و فاصله نزدیک آن به مرز بین المللی شلمچه، امکان ترانزیت ارزان و سریع کالاهای صادراتی ایران به کویت را فراهم میکند.

ایشان ادامه داد: توسعه تجارت از طریق این راه ترانزیتی به دلیل هزینه های کمتر و زمان سریع ارسال کالا، توان رقابت تولیدات ملی با کالاهای دیگر کشورها در بازار کویت را افزایش خواهد داد. که این امر موجب توسعه تجارت و تصاحب سهم بیشتری از بازار این همسایه مهم کشورمان خواهد شد.

رئیس اتاق خرمشهر بیان کرد: هزینه اعلام شده از سوی گمرکات عراق برای ترانزیت کالاها از طریق خاک این کشور به دیگر کشورهای همجوار، قریب به ۲۵۰ دلار اعلام شده که این امر کاهش هزینه های ترانزیتی صادرات کالاها برای کشورمان را به بار خواهد آرود.

فیصلی همچنین ضمن اشاره به سبقه و تاریخچه قدیمی تجارت خرمشهر و کویت از دیرباز اعلام کرد: احیای تجارت خرمشهر با کشور کویت همواره یکی از اهداف اتاق خرمشهر بود که امدواریم با تخصیص این مزیت به مرز بین المللی شلمچه شاهد شکوفایی هر چه بیشتر این امر و نیل به این اهداف باشیم.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ