خرمشهر- فیصلی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: وزیر امور خارجه اقدامات لازم را برای افزایش صادرات از منطقه آزاد اروند انجام دهد.

هانی فیصلی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اتاق بازرگانی خرمشهر به صورت مستمر به دنبال رفع مشکلات صادرات است و یکی از اهم موضوعاتی که در جمعبندی‌ها به آن رسیدیم، لزوم راه‌اندازی کنسولگری عراق در منطقه آزاد اروند است.

وی تاکید کرد: در گذشته کنسولگری عراق در این منطقه وجود داشته است زیرا با وجود بنادر شهرهای آبادان و خرمشهر و همچنین صنایع موجود، این منطقه ساختاری اقتصادی دارد و باید وزیر امور خارجه اقدامات لازم را برای افزایش صادرات از منطقه آزاد اروند انجام دهد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر عنوان کرد: به طور حتم برای افزایش صادرات منطقه آزاد اروند به کشور عراق و همچنین پیگیری‌های موجود ضرورت دارد طرف عراقی یک کنسولگری در این منطقه داشته باشد.

فیصلی با بیان اینکه اخیرا دیدار خوبی با معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه داشتیم، توضیح داد: «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه توسط «سیدمحمد مولوی» نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به این منطقه دعوت شده است و چنانچه اتاق بازرگانی خرمشهر به این جلسه مهم دعوت شود موضوع راه‌اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه و همچنین راه‌اندازی کنسولگری عراق را در منطقه آزاد اروند با جدیت پیگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود تعداد رایزنان بازرگانی ایران در کشور عراق و همچنین کشورهای حوزه خلیج فارس بیشتر شود تا حضور جدی در بازارهای این کشورها و در واقع افزایش صادرات داشته باشیم.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ