اولین نشست کارگروه توسعه ی صادرات خرمای خوزستان با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف در اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرمشهر؛ نائب رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در تبیین این نشست بیان نمود: با پیگیری های قبلی اتاق خرمشهر و طی نشست های تخصصی صادرات خرما، مقرر شد کارگروه توسعه صادرات این محصول کشاورزی با حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط و انجمن های فعال در این زمینه تشکیل گردد. در این راستا اولین نشست این کارگروه با حضور معاونین گمک و اداره بندر خرمشهر، نمایدگان اتاق های خرمشهر و اهواز، نمایندگان شرکت های کشتیرانی و نماینده انجمن خرمای خوزستان برگزار شد.

سید مصطفی موسوی افزود: موارد تخصصی و کارشناسی در زمینه صادرات خرمایی استعمران از گمرکات استان خوزستان در این نشست از سوی کارشنان مطرح شد که رفع این معضلات به تناوب و با پیگیری مناسب در دستور کار قرار خواهد گفت.

ایشان ادامه داد: با توجه به نام بین المللی خرمای استعمران با اصطلاح “سایر”؛ در تعرفه های کنونی گمرک این خرما با تعرفه سایر خرماها ثبت میگردد که لازم است بازنگری لازم در این زمینه اعمال شده تا آمار دقیق از صادرات خرمای استعمران خوزستان به دست آمده و برنامه ریزی مناسب برای بر پایه ی آمار واقعی این محصول صورت گیرد.

نائب رئیس اتاق خرمشهر همچنین رفع معضلات ترانزیتی با حضور شرکت فعال کشتیرانی را ممکن دانست و گفت: با رایزنی صورت گرفته شرکت کشتیرانی معتبری آمادگی حمل خرما از بندر خرمشهر را دارد . از سوی دیگر نیز سازمان های مرتبط نیز آمادگی همکاری در زمینه ی صدور گواهی قرنطینه و بهداشت را اعلام نموده اند که امیدواریم با رفع این موارد ، بتوان هر چه سریع تر صادرات خرمای خوزستان را از مبادی گمرکی این استان آغاز نمود.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ