معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: مصوب شده تا از اول شهریور تا آخر آبان (پایان جام جهانی) ۴ گروه کالایی صادراتی به قطر که یکی از آنها خشکبار است، تنها ۷۰ درصد تعهد ارزی داشته باشند و مدت بازگشت ارز نیز ۶ ماه باشد.

 علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: مصوب شده تا از اول شهریور تا آخر آبان (پایان جام جهانی) ۴ گروه کالایی صادراتی به قطر شامل مواد غذائی، میوه و تره بار، خشکبار، صنایع دستی و فرش است، تنها ۷۰ درصد تعهد ارزی داشته باشند و ۳۰ درصد تعهد ارزی نداشته باشد و مدت بازگشت ارز نیز ۶ ماه باشد.

وی در خصوص صادرات به اوراسیا گفت: مصوب شده تا امکان رفع تعهد ارزی کلیه کالاهای صادراتی به کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقزستان، قرقیزستان و ارمنستان از طریق کوتاژ به واردکنندگان کالا از روسیه فراهم شود.

پیمان پاک با اشاره به فعال شدن پلتفرم های B2B و B2C برای فروش محصولات و بازاریابی و برقراری ارتباط تجار ایرانی با کشورهای دیگر گفت: این پلتفرم ها روی سایت آمازون دیده شده و کار مشترکی نیز با چین، روسیه، برخی کشورهای اروپا و دوبی انجام شده تا محصولات از جمله خشکبار با ارزش افزوده بیشتر عرضه شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت همچنین با اشاره به اینکه دولت هم از توسعه صادرات نفع می برد و دنبال چوب لای چرخ صادرکننده گذاشتن نیست، افزود: باید به عنوان یک تیم کار گروهی داشته باشیم. امروز یکی از مشکلات ما در دولت و سازمان توسعه تجارت این است که نمیتوانیم به علت فقدان دسترسی به همه صادرکنندگان، مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده را به آنها اطلاع دهیم.

وی با بیان اینکه همه باید از فرصت های ایجاد شده بهره مند شوند، تاکید کرد: با کمک اتحادیه ها باید سازوکاری طراحی شود که این مشکل برطرف شود./ اکسپورتنا

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ