اجتماع مسئولین مراکز داوری اتاق های سراسر کشور، ابتدای هفته جاری با حضور دکتر ابریشمی دبیر کل مرکز داوری اتاق ایران و نمایندگان مراکز داوری سراسر کشور به میزبانی اتاق شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرمشهر، کامران مالکیان؛ رئیس شعبه خرمشهر مرکز داوری اتاق ایران در تبیین این نشست عنوان کرد: اصلی ترین وظیفه مرکز داوری اتاق ایران به عنوان تنها نهاد رسمی داوری سازمانی در کشور، حل و فصل اختلافات حقوقی تجاری و بازرگانی اقتصادی از طریق داوری یا میانجی گری و سازش است. ارتباط با اتاق های بازرگانی سرتاسر جهان و ترویج داوری بین المللی و نیز گسترش آموزش نکات حقوقی و مزایای داوری از دیگر اهداف و وظایف مراکز داوری اتاق های بازرگانی است.

ایشان بیان کرد: در اجتماع رؤسای مراکز داوری اتاق های کشور نیز مهم ترین چالش ها و معضلات فراروی داوری تجاری و اقتصادی در شعب کشور به ویژه خرمشهر را مطرح و راهکارهایی جهت رفع آنها ارائه نمودیم که امیدواریم با اتخاذ تدابیری چون معرفی مزایای این مراکز و همچنین اهمیت آن در قرارادهای تجاری فعالان اقتصادی کمک شایانی به جلوگیری از ضرر و زیان به بازرگانان شود.

مالکیان ضمن انتقاد از ایجاد دادگاه های تجاری در برخی از استان ها بیان کرد: با وجود مراکز داوری اتاق بازرگانی نیازی به تشکیل شعب دادگاه های تجاری نیست زیرا که این مراکز به صورت تخصصی و با بهره از حکم های مجرب به صورت تخصصی دعاوی تجاری را بررسی میکنند . لزوم معرفی مراکز داوری به عنوان مرجع حکمیت این گونه دعاوی از سوی دستگاه قضا به جهت اعتبار احکام آن بر کسی پوشیده نیست.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ