در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خرمشهر و به منظور ایجاد تمهیدات لازم جهت بازگشایی مرز تجاری شلمچه، پروتکل های بهداشتی و وظایف سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی در اجرای تعیین شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر، در این نشست که با حضور جمعی از مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی مرز تجاری شلمچه برگزار گردید؛ اقدامات لازم جهت اجرای پروتکل های مناسب با هدف بازگشایی مرز تجاری شلمچه بررسی و تعیین شد.

نائب رئیس اتاق خرمشهر در تشریح اهداف این نشست عنوان نمود: در پی شیوع بیماری کرونا در کشور و از تاریخ ۱۷ اسفند ماه سال گذشته مرز تجاری شلمچه از سوی جانب عراقی به روی کالاهای صادراتی بسته شد.

سید مصطفی موسوی افزود: در طول این سه ماه با پیگیری اتاق های بازرگانی ایران و خرمشهر و همچنین سازمان منطقه آزاد اروند رایزنی لازم جهت بازگشایی مرز تجاری شلمچه صورت گرفته که در این راستا مسئولین عراقی درخواست های اجرای پروتکل های بهداشتی را ارائه نمود.

ایشان افزود: با همت سازمان منطقه آزاد اروند موارد مورد درخواست جانب عراقی در بازگشایی مرز مهیا و آماده بهره برداری می باشد . از این رو رایزنی لازم و اجرای دیپلماسی مناسب با همتایان کشور همسایه غربی ایران در گشودن دروازه های تجاری آخرین اقدام جهت رونق مجدد صادرات از دروازه های مرزی جنوبی است.

موسوی ادامه داد: از سوی دیگر نیز مقرر شد دستگاه های دولتی و نهادها و شرکت های بخش خصوصی مستقر محدوده تجاری مرز شلمچه نیز با رعایت پروتکل های لازم، ضمن مساعدت در جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر بیماری کرونا در منطقه، به بازگشایی هر چه سریع تر و عدم انسداد مجدد مرزهای تجاری کمک نمایند.

نائب رئیس اتاق خرمشهر در پایان ابراز امیدواری نمود: با همکاری سایر دستگاه های دولتی، دیپلماسی، امنیتی و نظارتی و بخش خصوصی هر چه سریع تر شاهد بازگشایی و شکوفایی تجاری در مرز شلمچه باشیم.

گزیده ای از صحبت های نمایندگان بخش خصوصی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی؛

حمادی: بیشترین ضربه از مشکلات موجود در بخش تجاری شلمچه را بخش خصوصی متحمل می شود.
– از ابتدای بحران کرونا تمامی شرکت های لجستیک با بالغ بر ۷۰ نفر شاغل تمامی هزینه های جاری را از سرمایه های شخصی خویش پرداخت می نمایند.
– رفع مشکل تمدید مجوز و پروانه بهره برداری و فعالیت از خواسته های شرکت های بخش خصوصی در مرز شلمچه در دوران کرونا است.

حجازیان: تا کنون و علیرغم تمامی مشکلات، احدی از پرسنل شرکت های خصوصی اخراج نشده است.
– با تعیین ، رعایت و اجرای پروتکل های بهداشتی قدرت خود را به کشورهای طرف تجارت نشان بدهیم.
– با توجه به پیش بینی ماندگاری کرونا در دراز مدت، برنامه های بلند مدتی را جهت تداوم فعالیت های تجاری داشته باشیم.
– با شرایط فعلی ، شرکت های بخش خصوصی توان تاب آوردن و ادامه فعالیت را نداشته و حتی در آینده نزدیک شاهد بیکار شدن کارکنان فعلی خویش خواهیم شد.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ