کمیسیون های حمل و نقل و گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر با همکاری معاونت سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند نشستی با مدیران و فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری منطقه را با هدف توسعه ناوگان هوایی داخلی و برقراری پروازهای خارج از کشور از فرودگاه آیت الله جمی برگزار نمودند.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرمشهر، مرتضی جزایری اصل در تبیین این نشست بیان نمود: در دوره نهم اتاق خرمشهر کمیسیون های تخصصی به شکل قابل توجهی فعال شده اند و هر کدام در بخش های زیر مجموعه خویش با انجام کارهای کارشناسی شده، سعی در توسعه و بهبود فضای اقتصادی منطقه دارند.

نائب رئیس اتاق خرمشهر افزود: از این رو کمیسیون های حمل و نقل و گردشگری اتاق خرمشهر با مطالعه کافی و مشاوره با فعالان بخش خصوصی منطقه، پیگیری توسعه پروازهای داخلی و برقراری پروازهای مفید خارج از کشور از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان را در دستور کار داشته اند.

ایشان تصریح نمود: در این مسیر سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی آمادگی کامل خود را برای بهبود شرایط فعلی اعلام میدارند اما لازمه رسیدن به هدف های این برنامه ها حمایت سازمان منطقه از پروازهای برنامه ریزی شده است.

وضعیت نا امن عراق، فرصتی مناسب جهت توسعه پروازهای اروند

معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند ضمن اشاره به وضعیت نا امن عراق در پی جنجال های داخلی اخیر و عدم امکان پرواز هواپیماهای مسافربری از خاک این کشور بیان نمود: فرصت بوجود آمده از وضعیت داخلی عراق، می تواند کمک شایانی به توسعه پروازها از منطقه آزاد اروند نماید که با برنامه ریزی درست و اصولی باید از این فرصت به شکل کارشناسی و موثر بهره برد.

سید علی موسوی ضمن بیان انعقاد تفاهم نامه مشترک با صنعت گردشگری استان بصره عراق در ۳ سال قبل بیان نمود: اجرای بندهای این تفاهم نامه می تواند کمک شایانی به بهبود و توسعه وضعیت ورود گردشگران استان های جنوب عراق به منطقه آزاد اروند نماید که با توجه به گذشت سه سال با نشست مجدد با بخش خصوصی و دستگاه های دولتی بصره باید پیگیر اجرای بندهای تفاهم نامه شد.

ایشان در بخش دیگری از صحیت های خویش گفت: خلا عدم وجود راهنمای موثر و مفید و عدم معرفی ظرفیت های گردشگری در ورودی های منطقه آزاد اروند همچنان مشاهده می شود که با انجام اقدامات لازم، پیگیر راه اندازی گیت ها و میزهای خاص این موضوع و همچنین احداث جایگاه ویژه CIP برای گردشگران خارجی در مرز شلمچه و فرودگاه آبادان خواهیم بود.

موسوی تصریح کرد : سه ماه قبل ظرفیت انجام پروازهای منطقه به مسقط و دمشق با حضور سفیران این کشورها بررسی شد و طبق کارشناسی های انجام شده، راه اندازی پروازهای متعدد به این دو نقطه از اروند را دارای توجیه اقتصادی دیدیم که در صددیم با پیگیری لازم خطوط پروازی به این دو کشور را در کنار پرواز استانبول که یکی از درخواست های گردشگران خارجی نیز می باشد در اسرع وقت راه اندازی نمائیم.

معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند در پایان صحبت های خویش از خبر مهم رفع پلکانی عوارض خروج از منطقه آزاد اروند سخن گفت و اضافه کرد: آماده ایم تا با اخذ مجوز لازم رفع پلکانی عوارض خروج از کشور را انجام داده و حتی عوارض ثابتی معادل ۵۰ درصد از عوارض خروج از کشور در سایر استان ها را به شکل پایه اخذ نمائیم.

سایر موارد مهم مطرح شده در این نشست:

دبیر کل اتاق خرمشهر، کامران مالکیان:
– شرکت های گردشگری و آژانس های مسافرتی منطقه از راه اندازی و توسعه پروازهای کیش استقبال کرده اند.
– با توجه به نیاز ویزاچنج کشورهای حوزه خلیج فارس راه اندازی پروازهای منطقه به این کشورهای مطمئنا با استقبال مواجه خواهد شد.

رئیس فرودگاه آیت الله جمی آبادان؛ خانم سهرابی:
– فرودگاه آبادان در آینده ای نزدیک تبدیل به اداره کل خواهد شد.
– آمادگی همکاری در زمینه توسعه پروازهای فرودگاه را با بخش خصوصی داریم.
– از نظر زیر ساختی و تجهیزات شاهد توسعه قابل توجهی در فرودگاه آبادان هستیم.
-لزوم پیگیری انجام کارگو در فرودگاه آبادان به وضوح مشاهده می شود .

عضو هیئت رئیسه انجمن صنفی پرواز اروند؛ مرادی:
– اتاق فکری متشکل از سایر دستگاه های دخیل در امر گردشگری برای بهبود و توسعه پرازهای منطقه شکل گیرد.
– فعالان حوزه گرشگری استان بصره عراق را جهت دیدار رو در رو و رایزنی با همتایان اروندی به این منطقه دعوت کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری خرمشهر؛ پاک گهر:
– در ورودی های منطقه آزاد اروند پایگاه های لازم راه اندازی نشده که لازم است گیت ها و میزهای ویژه و خاصی جهت راهنمائی گردشگران با ارائه بروشور، پوستر، ویدئوال و … راه اندازی گردد.
– کارگروه های تخصصی جهت مدیریت صحیح گلوگاه های وردی گرشدگران راه اندازی گردد.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ