نشست مشترک رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر و مدیر عامل شرکت توسعه صادرات سیمان کشور با حضور رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق و یکی از فعالان اقتصادی صادرات کلینکر برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرمشهر، رئیس اتاق خرمشهر ضمن خوشامدگوئی به مهندس ذاکری، مدیر شرکت توسعه صادرات سیمان کشور ببیان نمود: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر؛ رفع موانع صادراتی و توسعه هر چه بیشتر کالاهای صادراتی غیر نفتی از طریق بندر خرمشهر و مرز بین المللی شلمچه را در دستور کار خود قرار داده است که از ابتدای دوره نهم تا کنون ۵ نشست و بیش از ۱۰ نامه تخصصی در رابطه با این شاخه ی اقتصادی به منظور رفع مشکلات و بخشنامه های مخل امر صادرات و همچنین رشد شاخص صادرات از این منطقه در عملکرد هیئت رئیسه جدید اتاق مشاهده میگردد.

هانی فیصلی افزود : توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی در شرایط سخت تحریم و نیاز به ارزآوری، باید با رفع بخشنامه های غیر کارشناسی و همچنین تخصیص امتیازات خاص و ویژه به صادرکنندگان، در دستور کار متولیان و دستگاه های اجرائی مرتبط قرار گیرد.

مهندس ذاکری نیز در این نشست آمادگی خویش را برای تهیه و تامین هر میزان لازم از کلینکر به منظور صادرات به کشورهای عراق، کویت و عمان را اعلام نمود.

همچنین رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق خرمشهر ضمن بیان گزارشی از صادرات محصول کلینکر از منطقه آزاد اروند اعلام نمود: ماهانه حدود ۲۰۰ هزار تن کلینکر از بندر خرمشهر به کشورهای عراق و کویت صادر می شود که بیش از ۹۰ درصد از این بار به بنادر جنوبی عراق ارسال میگردد.

سریح زاده همچنین با اشاره به مشکلات صادرات کالا به کویت از طریق بندر خرمشهر بیان نمود: ـاخیر در تخلیه بار و عدم توجه و التزان در ترخیص و تخلیه کالاهای ایرانی از جانب کشور کویت و همچنین انتقال پول صادرکنندگان از سوی بازرگانان کویتی از عمده ترین مشکللات صادرات به کویت است.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ