مذاکره برای حضور ایرلاین‌های خارجی در منطقه آزاد اروند

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: برای افزایش پروازهای داخلی و همچنین حضور ایرلاین‌های خارجی از طریق فرودگاه بین‌المللی آبادان به دنبال مذاکره هستیم.

عبدالمنعم کعبی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار در خرمشهر اظهار کرد: هفته آینده در خصوص راه‌اندازی خطوط هوایی از فرودگاه بین‌المللی آبادان به کشورهای خارجی همچون کویت، عمان و قطر جلسه‌ای برگزار می‌شود.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های گردشگری همه مناطق آزاد ایران، افزود: می‌خواهیم ارتباط هوایی بین منطقه آزاد کیش و منطقه آزاد اروند برقرار شود و پیش بینی می‌شود اتباع عراقی از این پرواز استقبال کنند؛ همچنین برای پروازهای خارجی چنانچه ظرفیت صندلی در آبادان تکمیل نشد و پرواز ترکیبی بود، از ظرفیت مسافران فرودگاه کیش نیز می‌توان استفاده کرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر توضیح داد: برای جلسه‌ای که مقرر شده هفته آینده به میزبانی اتاق خرمشهر برگزار شود، مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان، مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان و همچنین مدیران شرکت‌های ایران ایر، آسمان، سلام ایر همراه برخی از آژانس‌های هواپیمایی منطقه حضور خواهند داشت.

کعبی نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگار تحلیل بازار مبنی بر اینکه با توجه به علاقمندی شرکت هواپیمایی قطریه به افزایش پرواز در ایران و همچنین نبود این پرواز در استان خوزستان، آیا برقراری این پرواز در منطقه آزاد اروند جزو اولویت‌های شما است، عنوان کرد: اگر این ایرلاین درخواست حضور در این منطقه را داشته باشد می‌توانیم اقدامات لازم را برای آن انجام دهیم. این شرکت جزو شرکت‌های گران است و ما به دنبال شرکت‌هایی هستیم که از نظر اقتصادی خدمات ارزان ارائه می‌دهند.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار تحلیل بازار مبنی بر اینکه آیا برای برقراری مجدد پروازهای ایرعربیا در منطقه آزاد اروند، برنامه‌ای دارید، تاکید کرد: با توجه به خطوط ترکیبی، ابتدا باید پرواز به صورت منظم برگزار شود و به طور حتم اگر این ایرلاین خط مستقیم داشته باشد، از آن حمایت می‌کنیم.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ