طی حمکی، از سوی دبیر کل مرکز داوری ایران، دکتر کامران مالکیان به عنوان مسئول دفتر مرکز داوری اتاق ایران در خرمشهر برگزیده شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر؛ هدف از دائر شدن مرکز داوری، معرفی و ارجاع اختلافات احتمالی فعالان اقتصادی ایران در سطح داخلی و بین‌المللی برای حل و فصل به این مرکز است.
رئیس اتاق خرمشهر در تشریح این خبر اعلام نمود: رکن داوران مرکز داوری، مرکب از عده ای اشخاص واجد صلاحیت و معتمد است که از میان حقوقدانان، بازرگانان و سایر افراد بصیر و خوشنام و با تجربه که از مقررات و عرف بازرگانی داخلی و خارجی به حد کافی آگاهی دارند می باشد که این ترکیب با پیشنهاد مسئول دفتر مرکز داوری و تایید مرکز داوری اتاق ایران صورت میگیرد.
هانی فیصلی افزود: آئین نامه های داخلی درباره نحوه ارائه خدمات مرکز داوری (آئین داوری در دعاوی داخلی،‌تشکیلات، هزینه ها) ‌طبق تبصره ماده ۶ قانون اساسنامه مرکز تهیه و به تصویب هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران رسیده است.
ایشان ادامه داد : به پیشنهاد اتاق خرمشهر و با تایید مرکز داوری اتاق ایران، دکتر کامران مالکیان که یکی از اساتید مجرب و نام آشنا در منطقه به شمار میرود ، طی حکمی به عنوان مسئول دفتر مرکز داوری اتاق ایران در خرمشهر منصوب شد.

کارمان مالکیان نیز در تشریح وظایف مرکز داوری اعلام کرد: شرح وظایف طبق ماده ۱۰ قانون اساسنامه مرکز داوری، در داوریهای داخلی، رسیدگی طبق مقررات قانون آئین دادرسی مدنی درباره داوری (باب هفتم) و در داوریهای بین المللی طبق قانون داوری تجاری بین المللی مصوب ۱۳۷۶ انجام می شود.
مسئول دفتر مرکز داوری اتاق ایران در خرمشهر افزود: هزینه های داوری مرکز (شامل هزینه های اداری و حق الزحمه داوران) با رعایت موازین قانونی ذیربط، مطابق آئین نامه هزینه‌های داوری مرکز محاسبه و تعیین می شود و پرداخت آن برعهده طرفین است.

مالکیان در پایان تصریح کرد: دفتر مرکز داوری اتاق ایران در خرمشهر از اواخر سال ۹۳ شروع به فعالیت نموده که امیدوارم در زمان تصدی این مسئولیت از سوی بنده و با همت و تلاش مستمر علاوه بر پویائی بیشتر و ایجاد تحرک در این مرکز، گامی مهم در رفع اختلافات و رسیدگی به درخواست های فعالان اقتصادی در منطقه برداریم.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ