صبح امروز ششمین نشست کمیسیون گردشگری اتاق خرمشهر در دوره دهم با حضور رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر و مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی خرمشهر؛ در این نشست که با حضور جمعی از فعالان حوزه صنعت گردشگری منطقه آزاد اروند برگزار گردید، مواردی چون ضرورت حمایت از سرمایه گذاران، تاسیس تشکل های قدرتمند در حوزه های مختلف گردشگری و چگونگی رفع معضلات موجود در جذب گردشگری و توسعه این صنعت به بحث و تبادل نظر رسید.

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر ضمن اشاره به ظرفیت های کم نظیر استان خوزستان و به ویژه شهرستان های خرمشهر و آبادان در جذب گردشگر بیان کرد: بهره بردن از ظرفیت های گردشگری منطقه به شکل بهینه نیازمند برنامه ریزی کاربردی و اصولی و همسوئی سازمان های مختلف دولتی و بخش های مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند با بخش خصوصی است.

سید مصطفی موسوی تاکید کرد: تاسیس تشکل های قدرتمند از فعالان این حوزه در بخش های مختلف و همچنین ایجاد یکدلی میان آنها، می تواند عاملی مهم در پیشبرد اهداف توسعه گردشگری و انتقال نظرات کارشناسی فعالان این صنعت و اعمال آنها در تصمیمات کلان منطقه می باشد.

ایشان به حوزه های مختلف گردشگری در منطقه اشاره کرد و گفت: زمینه ی بهره بردن از مزایای گردشگری سلامت، گردشگری آبی، گردشگری طبیعت و .. در اروند فراهم است و در صورت فراهم شدن زیرساخت ها و شرایط لازم جذب سرمایه گذاران کلان در این بخش برای اتاق بازرگانی دور از دسترس نخواهد بود.

ضرورت همراهی شهروندان و فعالان رسانه های اجتماعی در برنامه های پیش بینی شده

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست بیان کرد: در مدت سه ماهه فعالیت مدیریت جدید گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند سعی بر این بود تا با تشکیل کمیته های متعدد ضمن ارتباط گیری با فعالان بخش خصوصی، مشکلات و معضلات موجود احصا و بر طرف گردد.

بابا مرادی ادامه داد: یدر یک ماه اخیرر برگزاری جشنواره شب های اروند در موزه فرش تهران و معرفی ظرفیت های این منطقه با حضور مقامات عالی رتبه ملی و بین المللی و همچنین برگزاری نمایشگاه فردا به توان تو در مرکز نمایشگاه های بن المللی اروند برای معرفی ظرفیت های و فعالان صنایع دستی و همچنین ترویج این بخش گردشگری از اقدامات مهم سازمان بوده است.

ایشان به لزوم همراهی شهروندان و فعالان رسانه های اجتماعی در برنامه های پیش بینی شده اشاره کرد و گفت: برای تحقق اهداف و رسیدن به توسعه ی واقعی و پکپارچه در منطقه آزاد اروند، نیاز است تا سازمان های مردن نهاد و فعالان رسانه های اجتماعی با همراهی شهروندان و سازمان منطقه آزاد اروند، همگی در مسیر کاهش حاشیه ها، تحقق اهداف و برنامه ها و اجرای طرح های توسعهی سرمایه گذاری قدم بگذاریم.

این مقام مسئول در پایان اشاره کرد: مدیریت جدید سازمان منطقه آزاد اروند آمادگی هر گونه همراهی با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی را دارد و با توجه به حضور اتاق بازرگانی در این منطقه و نظرات کارشناسی آنها می توان به شکل بهینه از فرصت های موجود بهره بردد. سازمان حمایت خود از تشکیل انجمن ها، برگزاری جشنوراه ها و شرکت و بگزاری نمایشگاه های مرتبط با گردشگری را اعلام می کند.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ