صبح امروز، خواست خدایی، فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر با حضور در اتاق بازرگانی خرمشهر با رئیس این اتاق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی خرمشهر؛ در پی انتصاب فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر، اولین دیدار رسمی میان بالاترین مسئول اجرائی شهرستان و رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر به منظور بررسی مسائل اقتصادی منطقه به صورت کلان و همچنین اولویت بخشی به حل بخی از معضلات برگزار گردید.

رئسی اتاق بازرگانی خرمشهر ضمن اعلام مطلب فوق بیان نمود: در میان اولویت های اتاق بازرگانی خرمشهر در برنامه ریزی برای بهبود فضای کسب و کار و تجارت در استان خوزستان، رشد سرمایه گذاری مولد، ارتقای سطح آموزش تخصصی- کاربردی و توسعه ی کسب و کار در دوره دهم به شدت پیگیری و برنامه ریزی لازم برای آن صورت گرفته خواهد شد.

سید مصطفی موسوی افزود: در همین راستا از ابتدای فعالیت اتاق خرمشهر در ۸ ماه اخیر، رایزنی و اقدامات متفاوتی در زمینه جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی صورت گفت که دعوت از هولدینگ های سرمایه گذاری چینی و جذب آنها جهت توسعه صنایع مختلف در منطقه آزاد اروند بخشی از این فعالیت بوده است.

ایشان ضمن اشاره به آغاز فازهای ابتدائی راه اندازی واحدهای صنعتی فولاد، لوازم یدکی و تجهیزات الکترونیک در منطقه افزود: یکی از طرح های سرمایه گذاری خارجی در منطقه، تولید کاور و پوشش محافظ خودرو بوده که در این راستا ضمن تهیه طرح توجیهی لازم، درخواست همکاری و تعامل با سازمان فنی و حرفه ای شهرستان جهت ارائه آموزش های لازم توسط شرکت های خارجی و پرورش نیروی ماهر نیز انجام گرفته و منتظر اعلام موافقت سازمان با این درخواست می باشیم تا طی چند مرحله و پس از پرورش نیروی کار لازم، فاز احداث و بهره برداری از کارخانه نیز انجام گیرد.

موسوی به طرح پرورش بازرگان جوان نیز اشاره کرد و گفت: آموزش تخصصی به جوانان در پایان دوران تحصیلی متوسطه و آغاز سال های تحصیلی دانشگاهی، می تواند ضمن پرورش ذهنیت و روحیه کسب درآمد، زمینه ای مناسب را به جهت توسعه نوین و کاربردی کسب و کار در منطقه فراهم آورد. طرح بازرگان جوان اتاق بازرگانی خرمشهر به همین منظور تهیه و آماده ی اجرا با تعامل و همکاری سازمان ذیربط است. که امیدواریم با حضور فرماندار جدید این موارد با تسریع مواجه شوند.

در راه توسعه ی کسب و کار خرمشهر، حتی پیگیری از مراجع کشوری را نیز انجام خواهیم داد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر نیز در این دیدار گفت: رشد اشتغال، باعث توسعه ی کسب و کار و بهبود سطح معیشت شهروندان می شود و در این راستا بنا داریم هر اقدامی که این روند را تسهیل کند را انجام داده و از هیچ تلاشی دریغ نکنیم. با توجه به هدف خدمت به مردم منطقه، قطعا پیگیری امور در صورت لزوم از مراجع کشوری و سازمان های پایتخت برای اجرای این هدف نیز انجام خواهد گرفت.

خواست خدایی افزود: استان خوزستان و شهرستان خرمشهر ظرفیت های و توانمندی های فراوانی در رونق کسب و کار، اشتغال آفرینی و رشد اقتصادی دارند که باید از آن به بهترین شکل بهره برداری کرد. یکی از این ظرفیت ها ایجاد زیرساخت های توسعه ی خدمات فنی خودروهای مختلف، به دلیل عبور و مرور خودروهای منطقه آزاد اروند و همچنین ورود خودروهای عراقی به این منطقه خواهد بود. وفور نیروهای فنی و خدمات مهندسی مجرب و ماهر در استان، ظرفیت مهمی است که می توان با توجه به همجواری با کشور عراق در مرز شلمچه وامکان ورود لوازم و تجهیزات فنی ارزان، قابل دستیابی است.

ایشان ضمن استقبال از ورود سرمایه گذاران خارجی بیان کرد: طرح ایجاد واحد تولیدی پوشش خودروها، بی شک به دلیل امکان تردد خودروهای گران قیمت در منطقه، می تواند توجیهی اقتصادی داشته و اشتغال آفرینی و درآمدزائی را برای این منطقه به ارمغان آورد.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ