به گزارش روابط عمومی اتاق خرمشهر؛ ماجد مطوریان پور در نشست با رئیس اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر بیان کرد: ظرفیت و توان خرمشهر در توسعه تجارت و بازرگانی بسیار بالاست، اما این توان علیرغم زیرساخت های ایجاد شده و متعدد ، عمدتا به صورت بالقوه هست، نیاز است جهت تفعیل این امتیاز ، بازرگانان و سرمایه گذاران را با اختصاص تسهیلات و امتیازاتی ترغیب کرده و ظرفیت های تجاری خرمشهر را به حالت بالفعل در آوریم..

نائب رئیس اتاق خرمشهر افزود: با توجه به دوران جنگ خرمشهر و محرومیت ناشی از آن، علاوه بر این که سیر امور تجاری از بندر این شهرستان به دیگر بنادر جنوبی روان شد، شاهد آن بودیم که مقدمات توسعه هر چه بیشتر دیگر بنادر و رکود و نزول جایگاه بندر خرمشهر به مرور زمان فراهم آمده است. اکنون دیگر بازرگانان با توجه به هزینه های ترانزیتی راغب هستند که کالاهای تجاری خویش را به بنادر نزدیک به تنگه هرمز و آب های آزاد روانه کنند، جهت رفع این معضل نیاز است با نگاه ویژه به خرمشهر به دلیل محرومیت ناشی از جنگ تحمیلی، به طور استثنا امتیازات ویژه و تسهیلات خاصی، همچون تخفیف مناسب سود بازرگانی به بندر این شهرستان اعطا گردد.

رئیس انجمن خرمای خوزستان، ضمن اشاره به ظرفیت عظیم استان خوزستان در صادرات خرما بیان نمود: علیرغم این که ۹۰ درصد از خرمای صادراتی کشور از باغات استان خوزستان است، اما شاهد آنیم که عملیات تجاری و بندری صادرات این کالا از طریق دیگر گمرکات جنوبی و استان آذربایجان انجام میگردد، به طوریکه از ۹۵ هزار تن خرمای تولیدی این استان تنها ۶۵۰ تن از طریق گمرکات خوزستان صادر می شود.

ایشان ادامه داد: معضلات موجود در این مسیر شناسایی شده و نیاز است جهت رفع آنها و جذب قابلیت صادرات ۹۵ هزار تنی خرما در استان خوزستان، انگیزه های لازم با تخصیص سوخت یارانه ای شناورها و دیگر تسهیلات ممکن ایجاد شود.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ