اعضای هیئت رئیسه اتاق خرمشهر در دیداری که با رئیس اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر داشتند ضمن تبریک انتصاب ایشان، برخی از معضلات تجای در خرمشهر را بیان کردند.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرمشهر؛ سید مصطفی موسوی در این نشست ضمن اعلام آمادگی اتاق خرمشهر جهت تلاش در توسعه فعالیت های سرمایه گذاری و تجاری در بندر خرمشهر بیان کرد: تمام توان خویش در راستای جذب سرمایه گذاران و شرکت های تجاری بزرگ به بندر خرمشهر را بیش از پیش به کار خواهیم بست. در یکی از این اقدامات موفق به کسب رضایت دو شرکت سرمایه گذاری خارجی جهت ترمیم و مقاوم سازی کرانه های منتهی به ساحل رودخانه اروند رود شدیم که امیدواریم با مساعدت دستگاه های ذیربط بتوانیم این طرح را به مرحله اجرا بگذاریم.

ایشان زمان زیاد ترانزیت دریایی شناورها به بندر خرمشهر را به عنوان یک معضل برشمرد و گفت: در حالیکه می توان زمان بسیار کوتاه تری جهت حمل کالاهای تجاری از طریق مسیر آبی به بندر خرمشهر را صرف نمود ، اما گاها شاهدیم برخی از کالاها با صرف زمان زیادی از طریق این بندر ترانزیت می شوند که راهکار رفع این معضل افزایش تردد و ترافیک شناورها به این بندر است.

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر همچنین در بخش دیگری از صحبت های خویش به توان فراوان و ظرفیت های این اتاق اشاره کرد و گفت: مرکز پژوهش و تحقیقات اتاق خرمشهر، پویاتر از سابق و با دید نتیجه محور به فعالیت های خویش ادامه خواهد داد، در تلاشیم تا علاوه بر انجام طرح های پژوهشی، به طور موازی امکان نتیجه بخشی هر طرح نیز مورد ارزیابی قرار گیرد تا به طور عملی و با نگاه مدرن و نوین به رشد اقتصادی منطقه کمک کنیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نیز کمیسیون های تخصصی اتاق در تلاشند با حضور کارشناسان و متخصصان سازمان های مختلف و فرهیختگان منطقه، به طور تخصصی و کارآ، راهکارهای رفع معضلات را بررسی و طی طرح های مدون نسبت به رفع آن اقدامات ممکن را صورت دهند.

موسوی در پایان پیشنهاد داد تفاهم نامه همکاری در محورهای مختلفی چون سرمایه گذاری، پژوهش، آموزش، تحقیق، تبلیغات و رسانه و … و با هدف توسعه همکاری ها و هدفمندتر کردن عملکرد دو سازمان، میان اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر و اتاق بازرگانی خرمشهر تنظیم و منعقد گردد.

ایجاد ترافیک بالا در بندر خرمشهر هدف اساسی ما است

ایجاد ترافیک بالا در بندر خرمشهر هدف اساسی ما است|آماده استقبال از تمامی سرمایه‌گذاران هستیم|تعامل و همدلی کلید حل مشکلات است

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر نیز در این نشست گفت: ایجاد ترافیک بالا، جهش در صادرات و ایجاد رونق از اولویت‌های اصلی ما در مجموعه بندر خرمشهر است که طبق اولویت‌بندی آنها را دنبال می‌کنیم.

علی عسکری امروز در نشست مشترک با اعضای اتاق بازرگانی شهرستان خرمشهر، اظهار داشت: بندر خرمشهر از ظرفیت تجاری بالا و کم نظیر ۱۱ تن در سال برخوردار است که متاسفانه بر اساس دلایل مختلف از این ظرفیت بهره برده نمی‌شود.

وی عنوان کرد: اعتقاد، تدبیر و راهبرد ما این است که تمام بسترها را برای استفاده از این ظرفیت برای سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی ایجاد کنیم.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: ایجاد ترافیک بالا، جهش در صادرات و ایجاد رونق از اولویت‌های اصلی ما در مجموعه بندر خرمشهر است که طبق اولویت‌بندی آنها را دنبال می‌کنیم.

عسکری در رابطه با اهمیت تعامل و ارتباط با اتاق بازرگانی، خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم که بستر و زمینه را برای ورود تمامی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی جهت توسعه تجارت و کسب‌وکار فراهم کنیم.

وی با اشاره به بحث لایروبی اروند، بیان کرد: خوشبختانه با همت بالای سازمان بنادر و دریانوردی از طریق دستگاه‌های ذیربط، لایروبی اروند در حال پیگیری است که تاکنون مقدمات خوبی انجام گرفته است که امیداریم به سرانجام برسد.

‌مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: ارتباط، تعامل و همدلی باعث حل چالش‌ها و مشکلات و موانع می‌شود و سیاست ما در بندر خرمشهر این است که با تمامی دستگاه‌ها و مجموعه ارتباط و همدلی داشته باشیم.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ