یکی از الزامات انجام امور تجاری کالاهای صادراتی یا وارداتی، اخذ واهینامه های استاندارد کالا است که متاسفانه در چند ماه اخیر در مراکز استان صورت میپذیرفت.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرمشهر؛ کامران مالکیان؛ دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر ضمن بیان مطلب فوق بیان نمود: ارسال کالاهای تجاری به مراکز استان جهت انجام امور آزمایشگاهی جهت اخذ گواهینامه های استاندارد، علاوه بر زمان بر کردن عملیات تجاری کالاها، بازرگانان را متحمل هزینه های زائد میکند .

وی ادامه داد: همچنین خطر بروز اتفاقات و یا حتی ایراد خسازت ناشی از حمل و نقل نیز به خودی خود می تواند ریسک ناشی از امور تجاری را افزایش دهد. از این رو اتاق خرمشهرر با توجه به وجود آزمایشگاه های مجهز و لازم در اکثر گمرکات استان خوزستان، همچون بندر خرمشهر؛ از طریق مراجع مختلف و در نشست های متعدد خواستار اصلاح روند ارسال کالاها به مراکز استان شده بود.

ماکلیان تصریح نمود: خوشبختانه و پس از پیگیری ها متعدد در ششمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان خوزستان مصوب شد که به منظور جلوگیری از هزینه های ناشی از آزمایشات استاندارد محموله های تجاری؛ اداره کل استاندارد خوزستان آزمایشات مربوط به کالاهای هر شهرستان را در آزمایشگاه های همان شهرستان انجام دهد.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ