هانی فیصلی؛ رئیس اتاق بازرگانی؛ صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر؛ در آستانه ی ۲۹ مهر ماه؛ روز ملی صادرات، در پیامی ضمن تبریک این روز به صادرکنندگان، حواهان رفع معضلات و رسیدگی بیشتر به مسائل حوزه ی صادرات از سوی مسئولین شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرمشهر در این پیام آمده است:

باز هم ۲۹ مهر ماه فرارسید. روزی که به نام صادرات و صادرکنندگان، ولی به کام آنها نیست.

این که سالانه و به نقل از افراد مختلف، در همچین روزی بر اهمیت نقش صادرات و صادرکنندگان، در تداوم حیات اقتصادی کشور تاکید میگردد، تبدیل به امری کلیشه ای شده است.

این که هر سال موانع، معضلات و مشکلات فراروی صادرکنندگان مطرح میگردد، اما در سال پس از آن اثری از رفع آنها دیده نمی شود، نشان از بی مهری به فعالان اقتصادی دارد که در پیشانی نبردهای سال های اخیر کشور در جبهه های اقتصادی، با وجود موانع متعدد ایستاده و بی سنگر در حال دفاع از کیان های اقتصادی کشور می باشند.

صادرات و صادرکنندگان، بسان مجراهایی میمانند که در ریه های اقتصاد کشور اکسیژن تزریق کرده و نفس اقتصاد کشور را تداوم میدهند؛ نباید با اتخاذ تدابیر نادرست و تصمیمات غیر کارشناسی نفس این مجرای مهم را گرفت. قوانین ، بخشنامه ها و تدابیر غیر حمایتی و ناکارآمد، فشارهای مضاعفی را بر مسیر حرکت صادرات وارد میکنند و بازیگران اصلی این نقش یعنی صادرکنندگان را وادار به ترک میدان میکند.

بازهم تاکید میکنیم که لازم است تدابیر تسهیل گرانه و مشوق های کارآ و موثر در مسیر تداوم فعالیت های صادراتی و ارزآوری تعریف گردد تا با وجود تنگناهای ایجاد شده توسط تحریم های خارجی، امکان حرکت و سیر در مسیر رشد اقتصادی و تداوم تجارت خارجی را ایجاد نماییم.

علیرغم تداوم موانع و سختی ها، لازم میدانم ت این روز مهم را به فعالان اقتصادی عرصه ی صادرات کشور تبریک گفته و آرزو نمایم با اتخاذ تدابیر مناسب از سوی مسئولین ذیربط، صادرات خویش در سال پیش رو را عاری از مشکلات و کاستی ها و با روندی روان تر تداوم بخشند.

هانی فیصلی

رئیس اتاق بازرگانی؛ صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ