رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در جمع اصحاب رسانه گفت: سازمان منطقه آزاد اروند با اتاق‌های بازرگانی خرمشهر و آبادان تعامل ندارد و فعالان اقتصادی از کارشکنی‌هایی که در این سازمان انجام می‌شود گلایه دارند.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرمشهر؛ نشست رسانه ای رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر به مناسبت روز خبرنگار و با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار گردید. در این نشست هانی فیصلی بیان کرد: با ورود ابزار رسانه ای مختلف و دسترسی ساده به آنها دنیای خبر و خبر رسانی وارد دوره ی جدیدی شده ، با گسترش و توسعه ابزار رسانه ای، ورود رسانه های زرد به دنیای مجازی هم بیشتر شده، این که خبرنگاران وظیفه شناس در این جریان بتوانند اخبار درست و صحیح را در مسیر خلاف حرکت حواشی و جریان سازی به گوش عموم برسانند کاری ارزشمند و ستودنی است که مستوجب تقدیر و تشکر است.
وی ادامه داد: جذابیت خبرها، واقعیت نگری، بهره بردن از متن و محتوای جذاب، تنوع مدیا(تصویر و هنر) و در نهایت همراهی و دلسوزی با مردم در انعکاس رنج ها ، دردها و مشکلات، راز ماندگاری و جذب مخاطب در فعالان رسانه است که شما بزرگواران به شکل اصولی و کاربردی با دلسوزی تمام توانسته اید این مهم را به مرحله عمل برسانید. تقدیر از تلاش های فعالان عرصه رسانه با هیچ مقیاسی قابل اندازه گیری و پاسخگوئی نیست، ان هم در شرایطی که مانع تراشی و گاها مقابله با این قشر در برنامه ی برخی از مدیران و مسئولین دیده می شود.

در ادامه رئیس اتاق خرمشهر به برخی از پرسش های خبرنگاران حاضر در این نشست پاسخ گفت. فیصلی در جواب پرسشی در ارتباط با تاثیرات ایجاد منطقه آزاد اروند در وضعیت اقتصادی شهرستان های خرمشهر و آبادان بیان کرد: تاثیرات منطقه آزاد اروند در این دو شهرستان از بدو شروع فعالیت تا کنون قابل لمس نبوده است. تعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اتاق بازرگانی خرمشهر در دوره قبل مدیریتی این سازمان، مطلوب و در گسترده تر بود ولی پس از تغییرات ایجاد شده و روی کار آمدن مدیران فعلی، میزان تعامل کاهش شدیدی پیدا کرد.

فصیلی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد اروند با اتاق‌های بازرگانی آبادان و خرمشهر تعامل کافی و لازم را ندارد و فعالان اقتصادی از کارشکنی‌هایی که در این سازمان انجام می‌شود گلایه دارند.

وی با اشاره به تفویض ماده ۶۵ به سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سازمان منطقه آزاد اروند در حد و اندازه‌ای که برای دو شهر آبادان و خرمشهر باشد عزم جدی دارد یا ندارد. قبل از تفویض اختیارات حاکمیتی نیز می‌توانستند اقدام کنند. تک حاکمیتی شدن اروند و سپردن مسئولیت تام به منطقه آزاد اروند آن نیز از ضروریات سیر و حرکت به سوی اصل بود اما در شرایط فعلی و با تکیه بر شواهدی که تا کنون بوده، سازمان منطقه آزاد اروند عزم و اراده جهت تغییر و تحول اقتصادی منطقه نداشته و این مصوبه را تنها به عنوان بهانه ای برای عدم فعالیت های قبلی خویش همواره بیان میکرد. در شرایط قبلی نیز شاهد هر تحرک موثری ، حتی به صورت ناچیز نبوده ایم .

ایشان با بیان اینکه تا زمانی که افراد متخصص و توانا روی کار نباشند شرایط بهبود پیدا نمی کند و مسئله بومی و غیر بومی در این ميان مطرح نیست، حمایت اتاق بازرگانی خرمشهر از همه مسئولان را مشروط بر دلسوز بودن اعلام کرد و خواستار کنارگیری افرادی فاقد توانایی لازم شد.

رئیس اتاق خرمشهر در بخش دیگری از صحبت های خویش به لزوم احیای بندر خرمشهر اشاره کرد و گفت: بندر خرمشهر جهت نزدیک شدن به رونق سابق خویش نیزمند دو اقدام فوری است. اول این که نرخ سوخت و کرایه حمل کالاهای تجاری در آبهای داخلی کشور از بندر خرمشهر باید تعدیل و بازنگری شده و این مبلغ تا مقاصد بنادر داخلی با نرخ یارانه ای و مصوبمحاسبه گردد. در اقدام دوم باید لایروبی اروند رود به صورت فوری به مرحله عمل برسد تا شناورهای حجیم تر و با قابلیت حمل کالاهای متنوع و مختلف، توان ورود به بندر خرمشهر را داشه باشند.

طاهر سلیمانی ، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر نیز در این نشست با بیان اینکه از پتانسیل های موجود در منطقه استفاده نشده است و حتی در صورت فروش تولیدات درآمد حاصل از آن از قیمت تمام شده کمتر است.

او از نبود برنامه ریزی صادراتی به عنوان یکی از مشکلات فعالان اقتصادی یاد کرد که گاهی اوقات در زمان معین  برای صادرات گرمابی به کشور عراق مرز ها به سوی صادر کنندگان از سوی آن کشور بسته می شود.

آقای سلیمانی نبود امکانات فرآوری و بسته بندی محصولات شیلات، گرانی ماده اولیه محصول پرورشی، همکاری نامناسب دولتی مثل عدم صدور مجوز تولید ، بالا بودن تعرفه آب را از دیگر مشکلات حوزه پرورش ماهی برشمرد که تنها با مدیریت واحد و صحیح ادارات خرمشهر برطرف و رونق اقتصادی ایجاد خواهد شد.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ