همزمان با گرامیداشت سالروز و حماسه ی بزرگ آزاد سازی خرمشهر ؛ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر در پیامی ضمن تبریک این مناسبت بزرگ، مدیران و شهروندان را جهت عمران این شهر دعوت نمود:

هانی فیصلیی در در این پیام آورده است:

باز هم سوم خرداد شد؛ باز هم  سالگردی دیگر از حماسه ای بی تکرار. کوچه های این شهر هنوز نوای رشادت های مردمانش، عطر ایثار شهیدانشان و بانگ مقاومت وطن پرستانش را به روی هر عابری میگستراند. حماسه هایی با دستانی خالی در برابر ارتش تا بن دندان مسلح بعث آغاز و در عملیاتی غرور آفرین و بی بدیل در تاریخ در سوم خرداد سال ۶۱ به اوج رسید.

حماسه خرمشهر قهرمان جاودانه گشت اما تکمیل نشد. هنوز روی کوچه های شهر را خاکستر جنگ و ویرانی باروت پوشانده است. حیف است نماد مقاومت یک کشور؛ همچنان درگیر زخم های دشمن باشد. حیف است روزهای طلایی خرمشهر، نگین خلیج فارس و ملجأ تجارت و گردشگری منطقه، تنها به خاطره ای از پیر پسران و کهن دختران این شهر تبدیل گردد. این خاک نه تنها لیاقت بازگشت به روزهای درخشان پیشین را دارد که در خویش قابلیت تبدیل به شهری خرم تر و پر بار تر را همچنان حفظ کرده است. همتی سترگ و عزمی راسخ لازم است.

اکنون در این روز مهم بد نیست همه، ابتدا مدیران و مسئولانی که دستی بر آتش دارند و پس از آن خرمشهری های همیشه در صحنه، عهدی ببندیم برای بازگشت شکوه و تجلی به تن زخمی خرمشهر قهرمان. این مهم ممکن است، کافی است برنامه ای داشته باشیم، کاربردی و عملیاتی در چهارچوب همت و غیرت ایران بزرگ.

کمتر شهری است که بنادر آبی و خشک فعال و کم نظیری داشته باشد، چهار نوع مسیر ترانزیتی را دل بپروراند، صنایعی عظیم و بزرگ را از دل تاریخ به یادگار داشته باشد، امکان کشاورزی در شاخه های مختلف را حفظ کرده و خاکی گیرا برای گردشگران داشته باشد، اما با توسعه و عمران فاصله پیدا کرده باشد. سوم خرداد امسال را با آرزوی شروع تاریخ بازگشت دوران شکوفایی و درخشش خرمشهر قهرمان سپری خواهیم کرد، زیرا که لیاقت خرمشهر و خرمشهری ها بیش از آن است که با حسرت به شهرهای در حال پیشرفت دیده انداخته و حسرت روزهایی را بخورد که خود حسرت دیگران بوده است.

ضمن تبریک و گرامیداشت سالروز حماسه های غرورآفرینی که منجر به آزادی پاره ی وطن، خرمشهر عزیز شد، آرزوی سعادت و آبادی و شادکامی فزون تر برای خرمشهر و ایران عزیز داریم.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ