اعضای هیئت تجاری اتاق خرمشهر که به استانبول ترکیه سفر کرده اند، با آقای آلبایراک؛ مشاور اقتصادی اردوغان، رئیس جمهور ترکیه؛ دیدار و گفتگو کردند.

کامران مالکیان؛ دبیر کل اتاق خرمشهر ضمن اعلام خبر فوق بیان نمود: اعزام هیئت تجاری اتاق خرمشهر با هدف بررسی حضور کالاهای ایرانی به ویژه کالاهای تولید شده در منطقه آزاد اروند وظرفیت پذیرش آن در بازارهای ترکیه انجام و در این راستا دیدارهای مختلفی جهت رایزنی مثمرثمر و مؤثر برنامه ریزی شد که دیدار با آقای آلبایراک؛ مشاور اقتصادی رئیس جمهور ترکیه یکی از برنامه های مهم و تاثیر گذار این سفر به شمار میرود.

ایشان افزود: در دیدار با آقای آلبایراک ظرفیت، توانائی و امتیازات ویژه و منحصر به فرد منطقه آزاد اروند جهت توسعه سرمایه گذاری و مراودات تجاری معرفی شد که مشاور اقتصادی رئیس جمهور ترکیه ضمن استقبال از این توانائی ها، قول مساعد خویش جهت سفر به این منطقه با همراهی جمعی از سرمایه گذاران برجسته ترکیه ای را اعلام نمود.

مالکیان در بخشی دیگر از صحبت های خویش بیان کرد: دیدار با دکتر معبودی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول نیز از برنامه های این سفر بود. در این دیدار ضمن معرفی سبقه و موقعیت جغرافیائی ممتاز و ظرفیت های کم نظیر خرمشهر در توسعه روابط اقتصادی با کشورهای خاورمیانه، ظرفیت ها و امیتازات منطقه آزاد اروند در بخش های صنعتی، تجاری و کشاورزی نیز اعلام و راه های توسعه روابط تجاری این منطقه با کشور ترکیه و معرفی محصولات صنعتی ان در این بازار بررسی شد.

دبیر اتاق خرمشهر افزود: با توجه به وجود صنایع عظیم در جنوب غرب خوزستان، امکان حضور گسترده کالاهای این منطقه نظیر کالاهای پتروشیمی، مشتقات نفتی، محصولات کشاورزی، خرما و محصولات فرآوری شده ی آن، نیشکر و محصولات صنایع جانبی آن و تولیدات صنعت رو به رشد فولاد در ترکیه وجود دارد.

 وی ضمن ابـراز امیدواری در توسعـــه روزافــزون رواـبط اقتصادی ارونــــد و استانبول اعلام کرد: با برنامه ریزی جهت راه اندازی خط هوایی آبادان –استانبول  توسط بخــش خصوصی خرمشهر در آینده ای نزدیک، می توان افق روشنی در توسعه صنعت گردشگری این دو کشور از یک سو و همچنین ترانزیت مسافران و گردشگران عراقی از این طریق به ترکیه به دلیل هزینه ارزان تر و راحتی حمل و نقل ایشان را متصور شد.

کامران مالکیان در پایان بیان نمود: دکتر معبودی ، سرکنسول ج ا ایران در استانبول نیز در این دیدار ضمن خوشامدگوئی و ابراز رضایت از اقدام اتاق خرمشهر در توسعه روابط تجاری با استانبول قول مساعد جهت رفع موانع بازرگانی و همچنین برگزاری همایش اقتصادی و سرمایه گذاری با حضور صنعتگران و فعالان اقتصادی ترکیه در شهر استانبول را اعلام نمود.

قابل ذکر است که دیدار با هیئت ئریسه اتاق بازرگانی استانبول و بازدید از برخی صنایع این شهرستان از دیگر برنامه های هیئت تجاری اتاق خرمشهر در ترکیه بود.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ