با پیشنهاد رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر و موافقت معاونت سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند؛ عوارض پلکانی خروج از کشور حذف و مبلغ قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرمشهر امین فرطوسی در تشریح این خبر بیان نمود: در نشستی که با حضور سید علی موسوی، معان سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند داشتیم، پیشنهاد حذف پلکانی عوارض خروج از کشور به منظور توسعه گردشگری و رونق پروازهای خارجی از منطقه آزاد اروند را ارائه نمودیم که با استقبال از این پیشنهاد مقرر شد ضمن اخذ مجوز لازم برای این مورد، اجرای سریع آن در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کمیسیون گردشگری ادامه داد: از سال گذشته مبلغ مربوط به عوارض خروج کشور به شدت افزایش یافته بود که این مورد در کنار افزایش پلکانی آن در دفعات بعدی خروج از کشور، سبب کاهش تقاضا برای سفرهای خارجی شده بود.

ایشان ادامه داد: از این رو و به جهت رونق ورود گردشگران ایرانی به منطقه اروند و با انجام کارشناسی لازم بر آن شدیم تا رایزنی لازم در زمینه حذف پلکانی عوارض را انجام دهیم که این پیشنهاد در همان مرحله اول مورد استقبال معاونت سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند قرار گرفت.

فرطوسی در تشریح این اقدام بیان نمود: طبق این تصمیم عوارض خروج از کشور هموطنان از خروجی های منطقه آزاد اروند در تمام دفعات به صورت یکسان و با نرخ ثابت محاسبه خواهد شد. از سوی دیگر نیز مبلغ این نرخ ثابت ۵۰ درصد عوارض اولیه در خروج از کشور از سایر معابر بین المللی داخلی تعیین خواهد شد که این اقدام می تواند رونق چند برابری به ورود گردشگر به منطقه آزاد اروند نماید.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ