سومین نشست کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر به منظور بررسی و ارائه برنامه های راه اندازی خطور هوائی اروند به کشورهای همجوار برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرمشهر در این نشست که با حضور هیئت رئیسه و اعضای کمیسیون های گردشگری و حمل و نقل اتاق بازرگانی خرمشهر، مدیر فرودگاه آبادان، مدیر کل دفتر خوزستان شرکت هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان انجمن ها و فعالان اقتصادی بخش گردشگری و شرکت های مسافری برگزار گردید؛ موارد و موانع موجود در مسیر توسعه خطوط پروازی آبادان به مسیر های داخلی و خارجی به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

نائب رئیس اتاق خرمشهر ضمن اعلام راه اندازی خطوط پروازی دو مسیره به کشورهای خارجی به عنوان هدف اصلی این نشست عنوان نمود: مجاورت منطقه آزاد اروند با کشورهای متعدد حوزه خلیج فارس و همچنین ورود گردشگران عراقی به صورت روزانه و بدون نیاز به روادید در کنار فعالیت ها و ظرفیت های گوناگون صنعتی، تجاری و گردشگری، توجیه مناسبی جهت راه اندازی پروازهای بین المللی از اروند به دیگر کشورها است.

سید مصطفی موسوی افزود: با انجام کارهای کارشناسی اولویت اول پروازهای پیشنهادی اتاق خرمشهر کشور راه اندازی خط پروازی آبادان – مسقط- آبادان است که البته این مهم حتی می تواند به صورت دو مسیره نیز شکل گیرد تا توجیه اقتصادی بیشتری نیز داشته باشد. عمان به دلیل روابط مناسب با کشورهای همجوار و همچنین مساعدت و همراهی در انجام مراودات تجاری علیرغم شرایط تحریم از یک سو و توسعه و رشد اقتصادی و گردشگری مداوم و مستمر با سرعت بالا، کشوری مناسب جهت توسعه روابط به شمار میرود.

ایشان افزود: راه اندازی پروازهای بین المللی از این منطقه به کشور کویت به دلیل کثرت قرابت های خویشاوندی و مراودات تجاری بازرگانان این دو منطقه و همچنین شهر دبی به دلیل تمایل فراوان گردشگران به حضور در این شهر می تواند توجیح اقتصادی لازم را داشته باشد.

نائب رئیس اتاق خرمشهر در پایان ضمن اشاره به ظرفیت های متعدد منطقه آزاد اروند در زمینه های گردشگری بیان نمود: مجاورت با کشور عراق، سهولت ورود و خروج اتباع این کشور به اروند و همچنین هزینه های بالای پروازی در این کشور، فرصت مناسبی برای توسعه پروازهای بین المللی فرا روی شرکت های هوایمائی قرار داده است که با کمک برپائی تورهای گردشگری توسط شرکت های خصوصی می توان از این ظرفیت نهایت بهره را برد.

میزبانی در خرمشهر به عنوان مشهد شهیدان و پایتخت دفاع مقدس باید در شان این شهر باشد

مدیر فرودگاه آبادان نیز در این نشست بیان نمود: میزبانی در خرمشهر و آبادان به عنوان مشهد شهیدان و پایتخت دفاع مقدس کشور باید در خور شان مردم و جایگاه این دو شهر باشد.

سهرابی افزود: سالانه شاهد ورود گردشگران فراوانی به منطقه آزاد اروند در مناسبت های مختلف هستیم. کاروان های راهیان نور، ورود زائرین داخلی و خارجی اربعین حسینی و همچنین گردشگران کشورهای مجاور در کنار سفرهای متعدد هموطنان به این منطقه باعث تعدد گردشگران در این منطقه در طول سال شده است.

ایشان افزود: در شش ماه نخست سال جاری قریب به ۸۰ درصد از مسافران پروازهای فرودگاه آبادان را اتباع خارجی شکا دادند که این امر از ظرفیت بالای این منطقه در پذیرش گردشگران خارجی خبر میدهد.

این مقام مسئول در پایان ضمن اعلام آمادگی جهت برقراری هر تعداد پرواز درخواستی گفت: فرودگاه آبادان خود را موظف به ارائه خدمات به تمامی گردشگران می داند.

آمادگی ارائه پروازهای تمام اختصاصی (فوق چارتر) به آژانس ها

مدیر کل شعبه استان خوزستان شرکت هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به عملکرد این شرکت در حج به عنوان نقطه روشن بیان نمود: با کارشکنی دولت سعودی در فرآیند حج امسال تنها شکت هوایپمائی جمهوری اسلامی قادر به ارائه پروازهای متعدد به حجاج بود که خوشبختانه و علیرغم سختی کار این مهم به بهترین شکل صورت گرفت به شکلی که رکورد میانگینی ۹ دقیقه تاخیر برای پروازهای حج ثبت شد.

جعفری همچنین به ارائه خدمات به استان خوزستان اشاره نمود و گفت: در سال گذشته پروازهای شرکت در استان خوزستان را از ۲۶ پرواز به ۴۳ پرواز داخلیو یک پرواز خارجی به کشور کویت افزایش داده ایم که با توجه به خریداری سه فروند هواپیمای د یگر آمادگی ارائه پروازهای فوق چارتر (تماماً اختصاصی) به کلیه آژانس های مسافرتی را داریم.

ایشان ضمن تاکید بر راه اندازی هر پروازد اخلی و خارجی با توجه به ضمانت ۶۵ درصدی توسط آزانس ها اعلام نمود: تا چهار ماه قبل امکان صدور مجوز پرواز از طف کشور عمان وجود نداشت، اما در صورت رفع این مشکل آمادگی کامل جهت راه اندازی خط پروازی به مسقط را داریم

مهم ترین موارد مطرح شده توسط شرکت های خدمات گردشگری و آژانس های مسافرتی

– کارشناسی لازم در رابطه با فعالیت های آژانس ها صورت نگرفته و این شرکت ها در ورطه ورشکستگی قرار گرفته اند.
– راه اندازی خطوط پروازی مسقط، کویت، استانبول، باکو، نجف و امارات توجیح اقتصادی دارد.
– گسترش پروازهای داخلی به نقاط مختلف کشور مورد درخواست بخش خصوصی است.
– قابلیت پرواز خراجی برای منطقه به وفور وجود دارد.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ