اولین نشست کمسیون توسعه صادرات اتاق خرمشهر با حضور اعضای هیئت رئیسه این اتاق و با هدف بررسی مسائل و راهکارهای توسعه صادرات منطقه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی خرمشهر؛ در این نشست بر لزوم برنامه ریزی و توسعه فعالیت های کمیسیون در راستای بهبود روند صادرات کالاهای ایرانی از بندر خرمشهر و مرز شلمچه تاکید شد.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق خرمشهر در این باره توضیح داد: تعیین دبیر کمیسیون به منظور پیگیری مستمر مصوبات و موارد مطرح شده در اولولیت این نشست قرار رفت.

عبدالرضا سریح زاده همچنین ضمن بیان لزوم همگرائی و همفکری با فعالان برجسته عرصه صادرات منطقه افزود: تشکیل نشست هماهنگی، بیان مشکلات و بررسی راهکارهای صادراتی با حضور صادرکنندگان و مسئولین مرتبط منطقه در دستور کار این کمیسیون قرار گرفت.

ایشان بیان نمود: همچنین به دنبال تاکید ستاد توسعه صادرات استان خوزستان برآنیم تا در نشست برنامه ریزی شده اختلاف ارزش واقعی کالاهای صادراتی را با ارزش گمرکی احصا و موارد را به مراجع ذیربط جهت اصلاح آنها منعکس نمائیم زیرا که با عنایت به لزوم اجرای بخشنامه اظهار ارز صادراتی، تعیین درست و واقعی ارزش دلاری و ارزی کالاهای صادراتی ضروری است . عمدتا شاهد آن بوده ایم که در برخی کالاها ارز دریافتی از ارز اظهار شده در سامانه گمرک کمتر بوده و بازرگان ملزم به ارائه ارزهایی شده که عملاً در روند صادرات دریافت نشده است.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ