سومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی شهرستان خرمشهر در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی این شهرستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اتاق بازرگانی خرمشهر این نشست با حضور هیئت رئیسه و اعضا اتاق خرمشهر، مسئولین اجرائی شهرستان ، نماینده مردم خرمشهر در مجلس و جمعی از سرمایه گذاران و به منظور پیگیری و بررسی مسائل مربوط به سرمایه گذاری و پروژه های گردشگری شهرستان خرمشهر و به ریاست نائب رئیس اتاق بارگانی خرمشهر برگزار گردید.

براساس این گزارش نائب رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر از برنامه های این اتاق برای تقویت جاذبه ها و صنعت گردشگری خرمشهر در سال ۹۶ سخن گفت و بیان نمود: اعزام و پذیرش هیئت های تجاری و گردشگری خارجی و داخلی، تدوین و اجرای تفاهم نامه ها با دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی جهت برگزاری همایش های ملی و سمینارهای آموزشی مشترک، برگزاری روز خرمشهر در اتاق ایران و پیگیری مسائل مرتبط به گردشگری در مناسبت های خاص ،از مهم ترین برنامه های سال پیش رو برای تقویت صنعت گردشگری در خرمشهر می باشد.

سید مصطفی موسوی در ادامه ضمن بیان اهمیت و لزوم فعالیت تمامی دستگاه ها در امر گردشگری افزود: تشکیل شورای عالی گردشگری شهرستان خرمشهر به ریاست فرماندار و دبیری اتاق بازرگانی خرمشهر و همچنین با شرکت کلیه دستگاه های اجرائی دخیل می تواند کمک کوثری به جان بخشی صنعت گردشگری شهرستان خرمشهر نماید.

در ادامه این نشست معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ضمن اشاره به اهمیت گردشگری در توانمندی مالی و اقتصادی شهروندان گفت: برای توسعه راهی جز متمکن نمودن شهروندان وجود ندارد. و کم هزینه ترین و سریعترین راه رشد اقتصادی و متمکن نمودن مردم، تقویت صنعت گردشگری است.
نعمت زاده افزود: با افزایش قدرت خرید مردم و شهروندان سرمایه گذاری افزایش و در نتیجه آن میزان جذب گردشگری بیشتر خواهد شد.
وی تعریف پروژه های گردشگری را بر اساس توانمندی های جغرافیائی و منطقه ای یکی از اصول توسعه صنعت گردشگری دانست و افزود: استراتژی جذب سرمایه گذار و تقویت گردشگری را بر اساس توان موجود باید پیریزی شود و بهترین راه در این مسیر تقویت ظرفیت های گردشگری طبیعی ، احداث و راه اندازی بازارهای ملی و فراملی برای صنایع دستی منطقه و ایجاد شهرک گردشگری می باشد.

در پایان این نشست نماینده مردم خرمشهر ضمن اذعان به وجود گلی گی شهروندان در زمینه های مختلف بیان کرد: درخواست ها و گله گی مردم در شاخه های فضای سبز، گردشگری طبیعی، سیاحت آبی ، فعالیت های تجاری زمینی و دریائی و … همه گی نشان از قابلیت و ظرفیت های خرمشهر در گسترش شاخه های مختلف سرمایه گذاری است.

سامری بیان کرد: در گذشته کار کمی برای خرمشهر صورت گرفته و نقص های فعلی نشان از این مورد است. با وجود این خرمشهر به هیچ وجه سوت و کور نیست و امکانات طبیعی و زیر ساخت های لازم موجود در خرمشهر را کمتر جایی در کشور داراست.

ایشان ضمن اشاره به قابلیت جذاب تالاب ناصری خرمشهر در جذب گردشگر گفت: سرمایه گذاری و تقویت این جاذبه مورد حمایت ماست ولی نباید سایر موارد دیگر از نظیر استقرار امنیت، تقویت سلامت و … را جهت استفاده مفرط از این پتانسیل به خطر بیندازیم.

سامری در پایان توسعه انسانی و ترویج فرهنگ عمومی را از اولویت های این شهرستان برشمرد و گفت: این موارد نباید اهرمی و دلیلی بر غفلت ما از سایر شاخه های اساسی و مورد نیاز شهر از جمله تقویت اقتصاد شهر و توسعه تجاری و گردشگری شود.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ